13 oktober 2010

Tävlingsrapport ifrån Gästabudstrofén, SMK Nyköping, 10/7-10

Nu var det dags för 3:dje deltävlingen i Mekonomen RallyCup som arrangerades i Nyköping, dom bjöd på 7 special sträckor med tuff karaktär som skulle ge notläsningen en match i den ca. 30 gradiga solen. Förare: Wide Wolter, Strängnäs AMS

SS1 Foria, 3,58 km:
Gick bra, noterna på denna sträcka var lättlästa och jag tyckte att det flöt på bra trotts några onödiga sladdar som tyvärr kostar tid. Tiden blev: 2:21:7, en 11:e tid i C-VOC.

SS2 Totalmek, 11,62 km:
Den längsta sträckan för idag.. Den var lite mer svårläst då den var fruktansvärd snabb och bökig, i ett vägbyte innan vi kom in på ett sämre parti gick det baklänges in och vi förlorade tid på att behöva starta om. Tyckte inte att vi fick till ett riktigt bra tempo och denna gång gick det också på för mycket sladd och man förlorar alldeles för mycket på det. Tiden blev: 8:42:9, en 10e tid i klassen.

Service..

SS3 Holmen Skog, 7,44 km:
Tyckte jag gick betydligt bättre än tidigare och det flöt på bra, både notläsningen och körningen. Dock gick det rakt fram i ett fult vägbyte. Tiden blev: 5:33:2 och fortfarande 10e tid i klassen.

SS4 Henning Jansson Embalage, 5,30 km:

Denna sträcka hade tempo och var väldigt lurig, det var på något ställe som jag tappade bort mig, men hittade tillbaka rätt snabbt igen och tiden blev: 3:59:1 och 9:de tid i klassen.


Service igen..

SS5 Sveaskog, 7,03 km:
Detta var nog dagens snabbaste sträcka som dom hade ställt ut "fartdämpare på" och en chikan gick det ju att åka stumt igenom, men så stod det inte i noterna vilket var lite irriterande, vilket gjorde att man bromsade för att man var osäker och varje onödig bromsning förloras det tid på. Tiden blev: 4:38:3 och 10onde tid i klassen igen.

SS6 Club Tellus, 10,53 km:
Detta var den näst längsta sträckan för idag och nu var det riktigt varmt i bilarna och väskan behövdes fyllas på, denna sträcka hade jag väldigt svårt med notläsningen, jag kunde leverera noterna, men ibland för sent. Och det resulterade att det ibland gick för fort in i svängarna och det blev onödigt mycket sladd. Tiden blev: 8:10:4 och nu hade vi 8:e tid i klassen.

Service igen..

SS7 Toyota Motorcity, 5,63 km:
Till denna sträcka började det åska och regna rätt mycket, vilket ändrade underlaget en aning. Och helt ovetandes om hur vi låg till i klassen så begav vi oss ut på sista sträckan som denna gång hade många tempoändringar och skulle ge ytterligare en match i notläsningen, det var någon stans mitt bland det snabba partiet som jag tappade bort mig för några kurvor men var snart tillbaka igen. I mål visade det sig att vi var 10:a i klassen av 18 startande.

Vilket vi borde vara nöjda med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar