13 oktober 2010

Tävlingsrapport ifrån TrendAB rallyt, Taxinge MK, 19/6-10

vHejsan!

Denna tävling stod Taxinge MK, dom bjöd på 4 ss med krogiga och snabba vägar, som även skulle ge mig en match i notläsning! Jag och Wide Wolter kände oss taggade.

Men innan start fick jag ett besked, ett besked jag inte hade räknat med alls! Dom sa "Malin Luks har rullat och är på väg till sjukhuset".. Jag tappade luften och fattade ingenting, det var inte förrens min pojkvän skickat sms och skrivit "Luks rullat" som jag verkligen fattade vad som hade hänt, och då kom tårarna, min bästa vän är just nu påväg till sjukhuset och jag står här inne vid start och mål och kan inte ett skit göra!
Efter ett långt uppehåll ifrån våran beräknade starttid så var vi nu på väg ut till SS1.
SS1: Var en Taxinge sträcka, även den som Malin Luks rullat på, så jag var väl medveten om att efter första vägbytet, 200meter till så fanns det en fuling. I noten löd den följande: ! ÖH1 , dvs. för er som inte förstår. Varning! Öppen Höger 1 och 1 betyder graden på svängen så att 1 är den skarpaste svängen. Men i sista hårnålsvägbytet så bromsade vi stopp och fick börja om.. Men vi tog oss i mål på tiden: 4:06,9



(bilden är ifrån avåkarböjen)
 

SS2: Var ytterligare en Taxinge sträcka som jag hade åkt tidigare och kände att denna gången visste jag ju hur det såg ut och geomed det så blev det automatiskt mer koncentration i notläsningen. Tiden blev: 3:25,9

SS3:
Var en Åkerssträcka som jag aldrig åkt tidigare, tror dock att jag varit och tittat på den. Innan start så gick tyvärr intercomen sönder så vi fick åka utan intercom och jag fick sitta och skrika för att göra mig hörd.. Men det funkade ändå! Wide Wolter hörde mig och kunde utnyttja noterna. Tiden blev: 3:10,0

SS4:
Var också en Åkerssträcka som jag tidigare stått och filmat på, samma sak här så var ju intercomen trasig så jag fick sitta och skrika! Denna sträcka var bökig, dålig och väldigt snabb så när dom mest krokiga partierna kom blev det svårläst, mitt på sträckan ungefär, fick vi en sladd som kunde ha slutat där vi stod, vi kom ut i det lösa och var nog passagerare där ett tag. Men med en skicklig förare så redde det ut sig och vi kom i mål på tiden: 7:01,3

 
Filmat av: E-rallyvideo



Själv så är jag jätte nöjd med dagen, noterna funkade bra och jag fixade mig igenom 4 sträckor utan att tappa bort mig helt. Kunde utnyttja notläsningen ifrån start till mål.. Och hoppas att vi gör om samma sak i Nyköping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar