13 oktober 2010

Tävlingsrapport ifrån EMK-Kannan, Eskilstuna MK, 18/9-10

Det börjar bli dags att knappa ihop en försenad tävlingsrapport ifrån EMK-Kannan som gick av stapeln lördagen den 18 september en tävlingen ingick i både Mekonomen Rallycup, DM för Södermanland/Västmanland och Stockholms DM. Denna gången skulle jag göra inhopp hos Ulrik Nilsson, Mälaröarnas MK då hans ordinarie Co-driver skulle åka med sin ordinarie förare, Christopher Tottie.

SS1 Malmberga 1,86 KM:
Vi hade nästan inget fäste alls i svängarna det bara kasade och drog knappt, men vi tog oss i mål på tiden: 01.35.6

SS2, Herrdal 5,76 KM:
Vi bestämde oss att på servicen så skulle vi flytta tillbaka min intercom lite så att jag slapp skrika och Ulrik kunde höra vad jag sa ordenkligt. Denna sträcka flöt på riktigt bra och vi satte tiden: 04.18.5

- Då var det dags för service, där hann vi aldrig flytta intercomen, utan det ägnades istället tid åt att små fixa mina bälten och efter dra hjulen på bilarna..

SS3, Hedlandet 6,72 KM:
Vi fick till ett riktigt bra flyt, både noterna och körningen funkade och jag kände att Ulrik litade på vad jag sa och kunde utnyttja mina noter som jag levererade, trotts att han inte riktigt hörde mig.. Men ca. 3km (kanske mer?) in så hände det någon, helt plötsligt hörde vi inte varandra och det kom en såkallad avåkarböjj, jag insåg rätt snart att detta kommer aldrig gå och tror att Ulrik också gjorde det, mycket riktigt, Ulrik försökte räta upp bilen så att vi skulle åka ner på järdet och sedan kunna åka vidare.. Jo tjena! Det gick åt skogen! Vi slog tvärstopp i dikesbotten och bilen, som hade rätt hög ingångsfart slog runt och vi slutade liggandes på tak.









Foto: Urban Jansson


Som tur var så fanns det ett gäng gamar där som kunde lyfta bilen till rätta och vi försökte åka iväg, men gamarna skrek att det var världelöst att försöka, då hjulet var tillbaka tryckt i torpedväggen och ja.. En bild beskriver väll bättre än tusen ord?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar