13 oktober 2010

Tävlingsrapport ifrån Noratrofén, Nora MK, 2/10-09

Lördagen den 2 oktober var det dags för Noratrofén och där skulle jag läsa åt Jimmy Alfredsson, SMK Örebro. Tävlingen ingick i Västras BF - FM, Nedre Norras BF - FM, Stockholms BF - DM, Upplands BF - DM, Suzuki Cup. Denna gången var även första gången vi åkte med noter ihop och hans andra tävling att lyssna på noterna.

SS1 Lockhyttan 14,05 KM:
Tyckte jag funkade helt okej, noterna funkade men Jimmys körning var lite avvaktande. Tiden blev: 9:50,0 & en 2:a tid i klassen med 9 sekunder till 1:an..








- Service

SS2 Finnå 12,30KM:
Funkade kanon tills 5,8km in där det stod V1 THNH V1 i noterna som var en såkallad fartdämpare och den tog Jimmy (som dom flesta andra) som en V1 som gick in på stickväg som var där och så vart vi ståendes och Jimmy fattade ingenting.. När jag tittade upp så såg jag en röd 240 stå där och så upprepade jag noten, det var en V1 THNH V1 och så började han fråga mig om jag inte var fel i noterna för det där var ingen sådan utan det var en chickan, och då vart jag osäker på mig själv och slutade läsa i noterna för ett tag. Men kunde effektivt hitta tillbaka i noterna.. Och resten av sträckan åkte vi på attack, kanske lite för hög attack på vissa ställen som tex. V1 i vsk ! trångt och sånt, där vi knappt kom runt för att vi kom med hög fart in i vägbytet och så var det väldigt trångt. Tiden blev: 7:54,0 och fortfarande 2:a i klassen men tappat en del till 1:an, nu 24,7 sekunder efter.


SS3 Fåsjöhyttehäll, 10,47KM:
Inför sista sträckan hade vi ingen aning om hur vi låg till i klassen eller i grupp E totalt..

Vi förlorade lite i starten där det inte drog speciellt mycket, men vi fick till ett bra flyt med noterna och körningen. Men vi hade lagom attack och det flöt på riktigt bra, tyckte att Jimmy började lyssna på noterna och kunde åka efter vad jag sa.  Dock så var det samma visa här, vi hade för hög fart in i THNH i vsk ! trångt och jag trodde att vi skulle bli kvar där, men vi kom iväg men det drog knappt och vi förlorade nog lite tid där. Sedan kom vi till en ÖV1 i vsk trångt som jag inte tyckte alls stämde utan vi kunde åka på 3:ans växel där igenom på attack. Men istället så lyssnade ju Jimmy på noten och växlade ner, men insåg rätt snabbt att det gick att hålla fullt där så vart att växla upp igen och hålla i. Tiden blev: 7:07,1 och vi blev slagna med 26 sekunder av 1:an..

Men vi slutade 2:a i C-Grupp E och 4:a i Grupp E totalt av 8 st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar