13 oktober 2010

Tävlingsrapport ifrån KMK-trofén, Katrineholms MK, 9/10-10

Lördagen den 9 oktober var det Katrineholms MK som arrangerade avgjordes flera finaler i SM, Ford Flexifuel Cup, EVO Challenge, Mekonomen RallyCup, DM för Södermanland/Västmanlands län.

Denna lördagen skulle jag göra 4WD debut och denna tävling för ca. 1 år sedan gjorde jag min Co-driver debut, så jag var lagom revansch sugen efter den debuten och bevisa för mig själv att detta kan jag! Förare för dagen var Andreas Sandin, Gnesta MK.

SS1 Hägerbo, 10,42KM:
Fick till ett bra flyt och noterna funkade enda in till det snabbaste partiet där vart det mycket att läsa och jag tappade bort mig. Men hittade snabbt tillbaka i ett vägbyte och kunde läsa hela sträckan ut. Dock lyckades vi snurra ett halvt varv i ett vägbyte där det stod en fotograf illa till så vi tappade flera sekunder där. Tiden blev: 6:39,1 en 9:e tid i klassen.

SS2 Åtorp, 7,11KM:
Var en jätte rolig SS att åka och den var lättläst också, vi fick till ett bra tempo tyckte vi, men i slutet på sträckan så började bilen gå dåligt och tappade lite ork. Sedan gick bromsarna varma och dom slutade att ta, så det blev lite lugn åkning igenom sträckan. tiden blev: 4:49,9 en 6:e tid i klassen.
Filmat av: Martin Lindberg


- På servicen så konstaterade vi att motorn tröck ur sig olja, så vi gjorde en ren chansning när vi åkte vidare..

SS3 Nästorp-Nordankärr, 9,71KM:
Var också en jätte fin och rolig sträcka och jag tyckte vi fick till ett bra tempo & noterna funkade klockrent. Men även här så började bilen gå dåligt imot slutet på sträckan och tiden blev: 6:10,1 och vi hade 9:onde tid i klassen även här.


SS4 Vannala, 6,93KM:
Vi höll tummarna för att bilen skulle hålla hela vägen in i mål, och denna sträckan hade verkligen allt. Den var kanon rolig, snabb och lurig.. Noterna och körningen funkade riktigt bra, dock ville bilen även krångla här i slutet.. Tiden blev: 4:42,6

Filmat av:  E-rallyvideo

Och vi slutade 7:a totalt i 4WD, 3:a i B-förare 4WD och 14:e ekipage totalt. Är super nöjd med min insats hos Andreas och fick väldigt mycket berömm utav honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar