15 juni 2011

Tävlingsrapport ifrån Torsdagsrallyt, Eskilstuna MK, 2/6-2011

Torsdagen bjöd på 4,5 km SS där man åkte i Ekeby banan, vi skulle åka 2 varv innan vi gick i mål.

SS1: Jag fick inte till något flyt i körningen och bromsade alldeles för mycket. Jag var inte alls nöjd med körningen och tyckte inte det gick som jag ville. Det var redan nu väldigt uppkört och jag hade svårt med att åka som jag ville. Tiden blev: 05.51.5 och jag var 9:a av 11st.



På servicen fick jag många peppande ord och ett grymt bra tips, som gjorde att jag denna gången kände mig taggad.

SS2: Nu bestämde jag mig för att inte bromsa lika mycket och istället bara styra. Men tyvärr så fick jag ett stopp så jag fick börja om och förlorade en del tid. Jag åkte efter mitt tips jag fått och det kändes betydligt bättre. Jag fick bättre flyt i körningen och trotts mitt stopp så förbättrade jag tiden! Tiden blev: 05.50.1 och slutade 9:a i klassen A/B/C-förare Grupp E.



Så nu i efterhand är jag nyfiken på vad tiden hade blivit utan det där onödiga stoppet, men nu vet jag att jag kan attackera hårdare och inte bromsa lika mycket. Jag lärde mig oerhört mycket under denna Torsdagen som jag kommer att ta med mig i fortsättningen!

Med Vänliga Hälsningar
Linda Sjölin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar