13 april 2011

Tävlingsrapport ifrån Hällerundan, Hällefors MK, 5/3-2011

Jag börjar med att be om ursäkt för en sen tävlingsrapport!

Dagens tävling bestod av 1SS som skulle köras 3 gånger, och eftersom det varit plus grader ett tag nu så hade dom valt att spolat vissa bitar, vilket skulle visa inte var sådan smart idé..

SS1: Satte jag ett bra tempo direkt och jag höll lite mer. Jag tyckte det gick riktigt bra hela vägen, fick ett litet vobbel som var onödigt enligt min mening.. Tiden blev: 02:38,3 och hade 4:e tid i klassen av 6st och 5 sekunder till 1a platsen.



SS2: Hade det blivit rätt spårigt och jag åker inte samma spår som dom andra gör, utan jag åker lite snålare spår så jag slogs i mellan spåren och orkade inte riktigt att hålla i ratten och så inför en långdragen vänster så gick jag ur spår för att åka snålare, men så fick jag ett slag i ratten och slog i tummen så jag tappade ratten och körde i en liten snövall.. Försämrade mig med 13sek. Tiden blev: 02:51,1 och ramlade ner till en 5:e plats..

SS3: Min åsikt var att dom skulle avbrytit tävlingen, för nu var det ännu mer spår och gruset var framme på flera ställen och det var omöjligt att försöka åka fort, dels för att jag slagit i tummen och så slogs jag mellan spåren då Golf 1:ans hjulbas är så kort så den passar inte i dom andras spår och jag beslutade mig för att åka igenom utan att släppa om han bakom, vilket jag klarade. Tiden blev: 02:55,9 och jag slutade 5:a av 6st i klassen..

Fotat av: Tommie Lindberg

Jag är relativt nöjd ändå, men jag tycker att det är trist när det blir sådär spårigt för Golf 1:an passar inte alls och jag orkar inte hålla i ratten och får flera slag i den.. Det var också därför vi valde att sälja dom, min pappa Janne som åkte med mig under tävlingen tyckte att det var alldeles för svårkörd för mig och jag behöver en "snällare" bil. Så därför har jag tagit över Golf 3:an..

Med Vänliga Hälsningar
Linda Sjölin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar