28 mars 2011

Pressrelease 28/3-2011

11-03-28 Linda Sjölin avslöjar...
Japp, numera är det officiellt att Linda Sjölin kommer att ratta en VW Golf MK3, Grupp E. I Lördags var dom iväg och TUSS besikta hennes nya rallybil i Sala och då vart den offentlig gjord. - "Det känns riktigt bra det här och jag fick mycket god respons och många som tyckte att det var roligt att jag själv börjat kört." säger Linda.

Bilen har tidigare rattas av hennes pappa Janne som han åkte med under 2009 och blev 2a i 7klubbarsserien. Nu mera åker han mest kartläsare åt Sören Elofsson, Västerås.
- "Jag åkte ju med Linda i Hällefors och påvägen hem så funderade jag en hel del då Golf 1an hon åkte med innan är väldigt svårkörd och det var ingen bil som passade henne enligt min mening. Så jag funderade en massor och på söndag morgon så bad jag Linda sätta sig ner och så disskuterade vi en stund och kom fram till att vi skulle sälja Golf 1orna och hon skulle få ta över Golf 3an! Det känns som att det är hennes tur nu att få köra.. Jag är nöjd med att åka med Sören och kommer säkert att köra några små strötävlingar jag också" säger Janne.

Debuten blir den 16 April i Gröndalssprinten som även är första deltävlingen i 7klubbarsserien 2011. - "Jag har beslutat att vi inte satsar på någon cup i år, då det är för många tävlingar som krockar med varandra både i 7klubbars, Bergslagens Rallycup och Klassiska Cupen..." Säger Linda. I Klassiska Cupen har hon hittils i år åkt kartläsare åt Gunnar Fredriksson, Katrineholms MK.
- "Det började ju super bra i Munkfors med en klassvinst och 3:a totalt i Klassiska.. Men sedan har det dalat utför och i Bergslagsrallyt så började motorn att krångla på första sträckan.. På servicen trodde man sig hitta felet och vi fortsatte men problemet kvarstod.. Vi testade med olika lösningar för att se om problemet försvann vilket det inte gjorde.. Men vi tog oss i mål långt efter täten och vi var inte alls nöjda den dagen.. Men Gunnar gick igenom bilen inför Örnsköldsvik och hittade att filterkingen (har jag för mig att den hette) hade hamnat snett så att bilen inte fick tillräckligt med soppa.. Så vi beslutade oss för att åka till Örnsköldsvik ihopp om att få samla ihop lite fler poäng till cupen.. Men så många mil i onödan.. Ja, tyvärr.. 500meter in på SS1 så började motorn att krångla igen.. Motorn hade tagit stryck efter Bergslagsrallyt och det var 2 kolvar som inte var okej! Sist jag pratade med Gunnar så hade han skickat iväg motorn till Trendab och hoppades på att resten av motorn klarat sig. Hur det är i dagsläget vet jag inte riktigt då vi inte har pratat på ett tag! Men jag hoppas att det inte blev allt för dyrt och att Vi står på startlinjen i Rikspokalen 28/5, om inte Vi tillsammans gör det så hoppas jag att Gunnar står där på startlinjen med fullt fungerande bil och kan vara med och slåss om lite poäng!" säger Linda

- "Efter Gröndalssprinten så blir det Himmelstalund är tanken som går av stapeln den 23 April, och där kommer min pojkvän att åka med mig. - "Det ska bli spännande, då han tidigare inte åkt så mycket högerstol. Jag kan avslöja att han är nervös redan nu! Säger Linda och skrattar.
- Efter Himmelstalund ligger planerna på att köra Morgongåva den 7 Maj. -"Där är tanken att min tjejkompis Josefina Hellkvist ifrån Kumla ska åka med mig, och det ska verkligen bli super kul! Hon kör ju själv en Volvo 244 VOC och åker i Utbildningsklassen. Jag hoppas på att kunna tipsa henne lite om saker när hon åker med mig." Säger Linda.
- "Sedan får det nog bli lite lungt, har iallafall inte bestämt någon mer tävling och då jag inte riktigt fått ihop ekonomin en stabil ekonomi för att åka alla tävlingar jag vill. Men jobbar på det och hoppas på att få ihop till lite tävlingar. Har redan börjat planera lite för nästa år också - det gäller ju att vara ute i god tid!" säger Linda.

För mer information och bilder: www.lindasmotorsport.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar